Rejestry notarialne
Z dniem 5 października 2011 roku Krajowa Rada Notarialna uruchomiła elektroniczny system pod nazwą REJESTRY NOTARIALNE. Na system ten składają się obecnie dwa rejestry:
RAPD (Rejestr Aktów Poświadczenia Dziedziczenia) działający do tej pory samodzielnie od 2009 roku, zawierający kompletny zbiór wszystkich sporządzonych notarialnych Aktów Poświadczenia Dziedziczenia, składający się z części notarialnej i publicznej, do której bezpośredni dostęp mają Państwo także z naszej witryny internetowej. Osoby pragnące otrzymać wypis aktu poświadczenia dziedziczenia, a dla których nie zostało zastrzeżone takie prawo w treści tego dokumentu, zobowiązane są do złożenia pisemnego wniosku do notariusza wraz ze stosownymi załącznikami, w celu wykazania interesu prawnego;
Rejestr Aktów DziedziczeniaNORT (Notarialny Rejestr Testamentów) zawierający informacje o testamentach zarejestrowanych przez notariuszy na wniosek testatora, zarówno notarialnych, jak i własnoręcznych, składający się tylko z części notarialnej (dostęp wymaga złożenia pisemnego wniosku do notariusza). Rejestr ten gwarantuje osobom sporządzającym testament pełną dyskrecję.
Odpowiedzi na następujące pytania dotyczące NORT:
- jaki cel spełnia Notarialny Rejestr Testamentów?
- co zyskuje się wpisując swój testament do NORT?
- jaki testament można wpisać do NORT?
- jak dokonuje się wpisu i jakie informacje zawiera wpis?
- kto i jak może uzyskać dostęp do informacji z NORT?
- jak można wykreślić lub sprostować wpis do NORT?
znajdziecie Państwo TUTAJ.
Poniżej znajdują się formularze:
- wniosek o udzielenie informacji z NORT
- wniosek o sprostowanie / wykreślenie testamentu z NORT